Pula 2007.06.18.  | Bár még javában tombolt a nyár, mikor ezt a VIP szállítási feladatot kaptuk, de úgy gondolom, hogy az elkövetkezendő borongós napokban egy kis felüdülést nyújt az Adria látványa.
Pécs repülőteréről léptünk ki az országból, majd 1 óra 50 perc elteltével szálltunk le Pulán. Még aznap vissza is érkeztünk.
Bár sokszor megjártam már ezt az utat, soha nem tudok betelni a tenger látványával.
2007.06.18
|
 Krems (Ausztria)  | Új munkámból adódóan bepillantást nyertem nyugati szomszédunk helikopter üzemeltetési megoldásaiba is.
Az alábbi képek Krems-ben, a kórház udvarán lévő helikopter bázison készültek. Jól megfigyelhető az autómatizáltság magas foka. A gép egyetlen gombnyomásra, minden más külső beavatkozás nélkül emelkedik ki a "föld alól", gördül a felszálló helyre és már indulhat is bevetésre.
2007.02.23.
|
 UMTS szekrény beemelés: Ócsa 2007.02.20  | Ismét megbízást kaptunk, egy UMTS szekrény beemelésére Ócsán, egy 60 méter magas víztorony tetejére.
A feladatot két fázisban oldottuk meg, hiszen maga a szekrény 420 kg volt, míg a hozzá tartozó akkumulátor 120 kg. Az összesen 540 kg. súly már igencsak igénybe vette volna a helikopter hajtóművét, ezért döntöttünk a biztonságosabb két lépcsős emelés mellett.
Itt a feladatot nehezítette, hogy nagyon szűk volt a hely a víztorony tetején, valamint a már feltelepített berendezések, antennák sok akadályt jelentettek.
Szakmailag még plusz nehézséget okozott, hogy amikor a helikopter a víztorony fölé került pozícióba, a víztorony kikerült a látókörből, és így 70 méter magasan közeli tájékozódási pontok nélkül kellett pontosan függeszkedni.
Ilyen esetekben nagyon fontos a precíz földi irányítás, amit nem győzök elégszer megköszönni Hídvégi István barátomnak, aki egy reprádió segítségével tökéletesen navigálja a műveleteinket!
2007.02.20
|
 Klíma beemelés Budapest 2007.02.02  | Ismét szép feladatot vállaltunk el 2007 február 2.-án, Budapesten, az 5.-ik kerületben. Az EU magyarországi Székházának tetejére kellett beemelnünk 2db, egyenként 320 kg-os klíma berendezést, miután a tető már oly mértékben tele van gépészeti berendezésekkel, hogy a földi személyzet is csak nagy üggyel-bajjal tudott közöttük mozogni. Így más módszer nem lévén, maradt a helikopteres beemelés, mely annak rendje és módja szerint a megrendelők nagy megelégedésére ismét zökkenőmentesen megtörtént.
2007.02.02
|
 Kaszkadőr mutatvány  | 2006 augusztus 12-én egy igen veszélyes mutatványra került sor. Gulyás Kiss Zoltán kaszkadőr, egy AN-2-es repülőgép szárnyáról mászott át egy helikopterbe, repülés közben. A repülőgép pilótái: Veres Zoltán (Boeing-737 kapitány, Műrepülő Európa-bajnok), Arday András (Fokker-70 kapitány), a helikoptert jómagam vezettem.
Ez az attrakció bekerült a Guinness Rekordok könyvébe, mint a legnagyobb sebességgel végrehajtott "légi átszállás"
Íme néhány kép a felkészülésről. A "hölgykoszorús" képen a lányaim állnak mellettem!! (Mira, Lilla, Lili)
2006.08.12
|
|